- Abused to create a power position
- Cause performance issues.
This is an old classic occluder that was common when performance was absolutely critical and most rooms had to be isolated.
이것은 성능이 절대적으로 중요하고 대부분의 방을 격리해야 할 때 일반적이었던 오래된 클래식 오클루더입니다.
This obviously still works.
But we must take extra care and think about
이것은 분명히 여전히 작동합니다. 하지만 우리는 더 조심하고 생각해야 합니다. 무엇에 대해?
SPACEPLANNING(공간설계)
What is this space and what is the logic behind it?
이 공간은 무엇이며 그 뒤에 숨겨진 로직은 무엇입니까?
This is a bit more thoughtful design that still fully isolate the two rooms.
이것은 여전히 두 개의 방을 완전히 분리하는 조금 더 사려 깊은 디자인입니다.
This however creates a zig-zag flow for the players that can confuse and mess with MENTAL MAP.
그러나 이것은 MENTAL MAP을 지그재그 흐름을 만들어 플레이어에게 혼동을 주거나 플레이를 엉망으로 만들게 됩니다.
Clear readability and distinct different fellings of the rooms is key here.
Consider CALL-OUTS...
콜 아웃을 고려..
Meaning that the player should be able to identify the room and "call it out" with a simple word.
플레이어가 방을 식별하고 간단한 단어로 "외출" 수 있어야 함을 의미합니다.
"Pharmacy !"(약국 !!)
"Locker room !"(라커룸 !!)
"Big Red Carpet !"(큰 붉은 카펫 !!)
"Lots of Potted Plants !"(많은 화분 !!)
This is good practice for Single Player games as well..
이것은 싱글 플레이어 게임에서도 좋은 습관입니다.
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